Sider

tirsdag 13. desember 2011

Trust

I går kveld så jeg en film.

"Trust" heter den, og jeg anbefaler herved alle til å se denne filmen. Så se den!!!
Neida, jeg skal ikke drive med noe propoganda her, men det var en utrolig bra film. Ikke bra på en "haha" måten, men som en oppvekker for noe som mange unge kommer utenfor i dag.

Filmen handler om en jente på 14 år som begynner å chatte med "Charlie". Charlie sier han er 15 år, for så å si at han er 20, for så å si at han er 25. Men da hun møter han er han egnetlig 35 år. Han klarer da å "lure" henne med på et motellrom hvor han voldtar henne. Som mange unge foreskede, innser hun ikke realiteten og fortsetter å se på han som en god person, helt til politiet sier at han har gjort det samme med tre andre jenter.

En fantastisk film, men innblikk i foreldres reakson, jentas tanker og politiets jobb for å finne pedofile menn på flukt.


Amazing I tell you! Amazing!

Det får meg til å tenke på hvordan jeg selv ville reagert om noe slikt skulle hende med mitt barn. Hvordan skulle jeg klare å takle noe slikt? Og da ikke minst fordi det har vært så mye voldtekter rundt omkring i den siste tiden. Tenk på hvor mange saker som ikke blir anmeldt/fortalt om? Hvor mange er det ikke som går rundt og holder det inne, som føler skyld og hat mot seg selv? Hvordan kan noen være så forferdelig mot et barn (eller i grunn mot noen som helst) ? Jeg klarer bare ikke å forstå. Forstå hvordan det går ann. Men så er det vel ikke alt her i verden man skal forstå heller...

- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar