Sider

onsdag 2. mars 2011

A Lot Has Changed..

Nå er jeg blant annet fem tatoveringer rikere, håret har vokst noen cm, jeg bor i en nydelig leilighet i Oslo med min nydelige sønn, og jeg er godt på vei i min utdannelse.

Nå er det snart et år siden sist jeg blogget, og jeg må bare beklage for det. Mye har gjort at jeg ikke har hatt bloggerlysten, eller orken vil jeg vel heller kalle det. Det har vært mye på kalenderen, mye endringer i livet mitt.

Den siste tiden har vært tung. Jeg føler meg kontant utslitt og lei, uansett hva jeg prøver. Jeg er giddesløs og har et sinne inni meg som jeg ikke forsår. Jeg aner ikke hva det kommer av, eller hvordan jeg skal bli kvitt det. Dagene føles lange og ensomme, og ikke minst slitsomme. Jeg prøver så godt jeg kan å holde humøret oppe, gjøre ting jeg liker, og det hjelper litt.. Iallerfall for en stund. Så jeg tenkte at kanskje var det på tide å gå tilbake til noen av de tingene jeg før har opplevd som hjalp meg. Deriblant var yoga/mediasjon, lesing, pleie hobbyene mine og ikke minst bloggingen.

Har nå fått litt inspirasjon av en bok jeg leser for tiden, nemlig Spis, Elsk, Lev av Elizabeth Gilbert. Den handler da om forfatteren som reiser til Roma, India og Indonesia for å finne lykken og meningen med livet og hun guider oss gjennom sin reise og sine opplevelser. Utrolig flott bok. Det er også blitt en film av den, men for en gangs skyld leser jeg boka først.

Kan jo kanskje fortelle litt om hvorfor jeg er i Oslo og hva jeg studerer, for dere som ikke har fått det med seg. Flyttet til Oslo i august, for å studere. Begynte på lærerlinjen på Steinerhøyskolen, men byttet over til førskolelinjen etter jul. Følte rett og slett at det ikke var rett for meg å bli lærer. Skulle jeg liksom stå for en klasse og undervise? Nei. Det føltes mye mer rett og naturlig å gå over til førskolelinjen. Dette gir meg en pedagogisk utdannelse. Det er faktisk bare 2 uker til jeg skal ut i praksis for første gang, i FEM uker ! Gleder meg helt forferdelig mye, og er kjempe spent på hvordan det faktisk er ute i Steinerbarnehagene. For dere som ikke vet hva Steinerskole/barnehage er sjekk ut hjemmesiden til skolen:  http://www.rshoyskolen.no/.

Vel, ble ingen bilder i dette innlegget, men det kommer i neste innlegg.

-xoxo

1 kommentar:

  1. Kan godt forstå at du føler deg utslitt! Utenfor en steintøff utdanning, har det vel vært rene omveltningen å så radikalt flytte på andre siden av landet hvor du ikke kjente noen.. Det å være alenemor i tillegg, gjør vel ikke saken enklere. Men du skal se at det ordner seg for flinke jenter. Du er snill, smart, pen, har en skjønn sønn, en vakker leilighet og du får en fin bachelor utdanning. Tålmodig er stikkordet, så skal du se at både du og de rundt deg i hverdagen våkner mere opp - i takt med våren som er på vei, snart ;))

    SvarSlett