Sider

torsdag 15. september 2011

Dag 18 – hva tror du på?

Jeg tror ikke på Gud eller Jesus. Jeg vil ikke si at jeg føler at noen av religionene passer for meg, ettersom jeg tror det er noen fulle menn med god fantasi som har hatt det kjempe morsomt og oppdiktet hele greia med Gud og Jesus og alt det andre. Ja, kanskje var det en mann som het Jesus som ble hengt på et kors, men at han stod opp fra de døde, at Maria var jomfru, og at Gud skapte verden på 7 dager? Nei, beklager men jeg klarer ikke tro på det. Men jeg har full respekt for de som er troende, og jeg respekterer alle religioner. Alle må få lov til å tro på det de selv ønsker, og ingen kan si at noe er galt eller usant på det området, for det kan ikke bevises.

Selv tror jeg på The Big Bang teorien, at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi ser (jeg er overbesvist at jeg selv har en sjette sans) og denslags. Jeg tror på et liv etter døden, og at det er en evig sirkel, men at når vi dør på ubestemt tid kan være igjen hos våre nære, til vi er klare til å gå videre.
Buddhismen har alltid fasinert meg, og jeg skal ærlig innrømme at om det skulle vært noen av religionene jeg skulle sammenlignet min tro med, så ville det vært den. Jeg har også en utrolig tiltrekning mot Buddha, så leiligheten min er fylt av Buddhastatuer og lignende. Men jeg er på ingen måte praktiserende buddhist for å si det slik.



- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar