Sider

søndag 4. september 2011

Dag 7 – stjernetegnet ditt, og om det passer deg og personligheten din

Skytten.

Positive egenskaper: Skytter er i stand til å oppfatte en situajon ufattelig raskt, og er en ukuelig optimist hvis han har noe å se fram mot. Ett åndelig og filosofisk perspektiv utvider bevisstheten, og når ilden brenner klar og sterk, er dette en entusiastisk og engasjert personlighet. Nysgjerrighet og vitbejgær er drivkrefter som får dem til å lese eller studere emner av interesse. Reiselysten kommer også av interessen for andre kulturer og søken etter noe "mer". Skytten har ett naturtalent for visdomsord og høyere bevissthet. Har en meget sterk viljestyrke når han har satt seg ett mål. Trenger å utvikle bevisstheten via informmasjon og kunnskap. Fysisk aktivitet har stor betydning for evnen til fornyelse og personlig renselse, og mange har humoristiske sider som gjør det lett å spre glede og entusiasme.

Utfordrende sider: Skytten trenger mye rom for utfoldelse og intellektuell og fysisk stagnasjon kan føre til rastløshet og motløshet. Lidenskap til storslåtthet, forbruk og ekstragavanse kan bli kostbart. Optimismens overdrivelse kan føre til for mye av det gode eller ende med urealistiske visjoner og drømmer. Skuffelser kan føre til motløshet og pessimisme.

Filosofi og religion: De som er født under dette tegnet er oppriktig interessert i filosofi og religion fordi dette er innfallsporter til livet som kan hjelpe dem videre i deres søken og slukke noe av den kunnskapstørsten de lider av. Når dagen går mot slutten sitter Skytten igjen med ett vesentlig spørsmål; Hva er meningen med livet? Dersom han klarer å finne svar samtidig som han er fri og ukomplisert, er det det beste.
Klarsynte: Mennesker født under dette tegnet er klarsynte og velger som regel å se stort på det. Dessuten elsker de at andre sier seg enig i deres gjennomtenkte syn på verden. Alternativt finner vi Skytter som kan bli svært så argumenterende og grov. Det betyr ikke at Skytten er avfeiende, han hører gjerne på andres argumenter, slik som tegnets formbare kvaitet tilsier.

Selvsagt er Skytten en entusiastisk konsument av informasjon (og her kan vi godt generalisere), for å finne den informasjonen de trenger for å få svar på spørsmålene som alltid ligger der. Det er en god ide å gi Skytten nok luft rundt seg slik at han kan utforske verden på den måten han ønsker det. Dette er mennesker som blir utålmodige og vanskelige med en gang de føler seg hemmet på noen måte.

Om jeg synes det passer meg? Både ja og nei. Enkelte egenskaper som "optimist" passer meg ikke helt, jeg vil heller si at jeg er mer pessimist (til tider i allerfall). Jeg har vel også lest en plass at skytten er direkte og ærlig, dette er et område jeg sliter litt med. Jeg har vanskeligheter for å finne de rette ordene, og jeg tørr ikke alltid fortelle hva jeg tenker eller føler. Men derimot egenskaper som frihetstrangen, reiselysten og utålmodighet passer meg ganske bra. Men mye at de tingene som skal være kjennetegn på skytter, er ting jeg ønsker å oppnå, det jeg ønsker å være, det jeg streber etter. Så kanskje det ligger noe i det?

Men hvis vi skal følge de 13 stjernetegnene, så kommer jeg faktisk inn under den lille gruppen som heter Ophiuchus (29. november - 17. desember). Men det er ikke så mye informasjon å finne om dette tegnet ettersom det ble tatt bort. Men hvem vet, kanskje det ville passet meg bedre?



- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar