Sider

lørdag 13. august 2011

If you want to be different ..

.. then all you got to do is change.

Det er vell en kjent tanke at man alltid ønsker man var noen andre, at man var annerledes, om man bare fikk det og det ville livet blitt så mye bedre.



Så hvorfor måler vi alltid oss selv med andre? Vi er jo perfekte akkurat slik vi er. Om alle skulle gått rundt og vært like, tenk for en kjedelig verden det ville vært.




Jeg sier ikke at jeg selv alltid er fornøyd med megselv og hva jeg har, flest dager ønsker jeg noe mer, noe annet. Men idag, når tankene mine er klare, innser jeg hvor overfladisk mennesker er. Hvor overfladisk jeg er. Jeg skulle ønske jeg kunne være mer hjelpsom, snillere, gladere, en bedre mor, en bedre student, rett og slett bedre. Men det som er, er at ingen andre enn jeg kan gjøre de endringene. Jeg må stå for dem helt selv. Jeg har kommet en lang vei fra jeg begynte min "forvandling mot et bedre meg", men jeg har fortsatt en lang vei å gå. Og den veien er noe jeg må jobbe med hver dag, resten av mitt liv. For vi kan alltid bli litt bedre, et bedre medmenneske.



- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar