Sider

onsdag 17. august 2011

Malene eksprimenterer

Jeg hadde et stort problem idag. Jeg var fri for spagetti, og orket ikke gå ut for å handle. Dermed skapte jeg noe helt nytt. Noe jeg aldri har smakt før. Jeg kaller det for
(e)Mpure.

Oppskrift:
1/3 kålrabi
3 små poteter
1/2 pose babygulrøtter
1/3 pose selskapserter
1 løk
2 hvitløksfedd
1 boks hermetiske tomater
1 boks vann
1 kjøttbuljongterning
Masse krydder (pepper, pirri pirri, hvitløk)
Litt olje

Sett først kålrabien og poteter skjært i terninger på kok. Mens den står og putrer kutter du opp løken og steker den i litt olje i en kasserolle. Når løken er blitt gylden heller du en boks hermetiske tomater i, fyller boksen opp med vann og har i. Ha i gulrøttene, ertene, oppskjært hvitløk, buljong og krydder i(det kan aldri bli for mye krydder). La dette koke under lokk til kålrabien og potetene er ferdige. Ha det i den andre kasserollen (ikke ta med vannet det er kokt i) og la det koke litt sammen.

Så er det bare å kjøre mestparten i en mikser. Du sparer litt som du har i etterpå slik at det blir litt motstand i pureen.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var grundig skeptisk til å smake på dette når jeg så hvordan det ble seende ut, men det var faktisk helt nydelig, og jeg kommer absoulutt til å lage dette maange ganger! Er genialt å fryse ned i begre, så har du til flere måltider. Det perfekte tilbehør! Like god kald som varm. Serverte det med kjøttkaker laget av kjøttdeig, stekt i løk. Nam!


Enjoy!

- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar