Sider

onsdag 17. august 2011

I just want to make you sweat

Tenkte jeg skulle oppdatere dere lesere om livsstilsendringen jeg gjorde for noen måneder tilbake, og resultatene av det.

Det var i mai jeg bestemte meg. Nok var nok. Jeg var lei av å alltid være trøtt, ha komplekser for kroppen min og være konstant misfornøyd. Jeg satte meg opp en liste med mål. Mål om hva jeg ønsket å oppnå, hva jeg ville. Når listen var klar laget jeg en ny liste (ja jeg elsker lister) med treningsmetoder jeg ønsket å starte med, kjøpte inn flere magasiner som iform og shape up. This is it tenkte jeg. Etter mye planlegging og mye søking på nett etter sunne måltider og treningsprogram var jeg klar til å starte.



Før jeg startet leste jeg meg ganske opp på kosthold og trening, og lærte en ting jeg faktisk ikke viste. Trening bryter faktisk ned muskler, og det er restutisjonen som bygger dem opp igjen, og nettopp derfor et det så viktig å få i seg nok karbohydrater og proteiner etter en treningsøkt. Jeg (og sikkert mange andre kvinner) har alltid tenkt etter en treningsøkt at jeg ikke trenger å spise da, for da ville jo treningsøkta vært sløsing. Lite viste jeg at det ikke var noe bra.

Jeg begynte å trene intervaller i starten. Det var ikke mye jeg klarte i slengen for å si det slik, men jeg holdt ut, og det tok ikke lange tiden før jeg klarte å løpe 4 kilometer på 22 minutter, som jeg i starten brukte 40 minutter på. Når jeg så at intervalltrening var tingen for meg, begynte jeg smått med styrketrening hjemme, og zumba (hjemme) ett par ganger i uka.

Nå, tre måneder senere er jeg fortsatt like treningivrig, noe jeg aldri trodde jeg noen gang kunne bli. Jeg som alltid har hatet å røre meg. Nå er jeg treningsfrelst, and I'm loving it! Det har blitt en del av livsstilen min, så nå er det no turning back. Innenfor matveien har jeg også endret meg ganske mye iforhold til før. Nå består matfatet mitt som oftest med masse grønnsaker, litt mindre kjøtt/kylling/fisk og litt karbohydrater som ris, pasta eller potet. I tillegg har jeg for det meste kuttet ut potetgull og godteri, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke holder meg heelt unna. Jeg er jo ikke hysterisk heller. Jeg har tro på et balansert kosthold med trening, og at man da også kan nyte litt godt en gang iblant. For om man skal nekte seg alt som er godt, vil ikke livsstilsendringene vare.

Gårsdagens middag


Det som har overrasket meg mest er resultatene. På tre måneder har jeg mistet 7 cm rundt midjen selv om jeg ikke er gått ned i vekt, magen er mye stammere og flatere, jeg har bedre utholdenhet enn mamma (noe jeg aldri trodde kom til å skje), jeg er mye kvikkere og gladere, og trives rett og slett mye bedre i mitt eget skinn.

Skrytebilde


Har kjøpt meg en ny Pierre Robert sportsbh i lilla, har en fra før av i fargen korall, og nå så jeg at de hadde i nye farger, så da måtte jeg bare ha en til. Det er den beste sportsbh'en jeg har prøvd, så den anbefaler jeg på det sterkeste! Har blogget om det tidligere her. Jeg simpelten elsker dem. Nytt treningstøy er alltid en motivasjon til å hoppe i det (og hvem sier man ikke kan se bra ut selv om man trener?)

Nike løpetights, Pierre Robert sportbh og sportstopp

Jeg er som dere ser godt i gang, men ennå skal jeg få inn yogatreninger i tillegg til det jeg trener nå. Jeg elsker yoga, og tenker jeg skal skrive et eget innlegg om det senere.

Nå er det påan igjen med morgenøkten. Må jo nyte det de siste dagene før skolen begynner igjen, for da blir det strakt verre å få til morgentrening (les: umulig).

- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar