Sider

onsdag 12. oktober 2011

Christmas window

I går når jeg satt på trikken på vei til barnehagen kom jeg til å tenke på at vi er helveis inn i oktober og jeg hadde ennå ikke sett et julevindu! Jeg ble faktisk gange glad over at de ennå ikke hadde startet å selge julevarer, for personlig synes jeg julen mister litt sjarm når den begynner allerede i oktober.


Så når jeg gikk fra skolen ned til barnehage, gjett hva jeg så! Jo, et butikkvindu som var pyntet med juledekorasjoner. Jeg ble ganske sjokkert over at jeg bare tidligere på dagen hadde blitt så glad for at det ikke var startet ennå, men jeg må vel bare innse at snart er det jul i alle butikkvinduer, enten jeg vil eller ikke.


Nå har jeg faktisk bare 4 julegaver igjen å kjøpe, eller 2 hele og 2 halve. Deilig å være tidlig ferdi tenker jeg. Julen handler faktisk om så mye mer enn å stresse med julehandel hele desember. Mennesker stresser sånn i juletiden at det gjør at mange føler at julen bare er blitt et stressmoment i hverdagen. Men det trenger jo ikke å være slik. Med litt vett kan man begynne å kjøpe julegaver allerede i januar, gjerne på salg slik at man slipper å bruker altfor mye penger på gaver, så kan desember igjen få sin gode gamle sjarm tilbake. Tenk litt på det dere...



- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar