Sider

torsdag 20. oktober 2011

Tenk deg litt om da!

Dagens utblåsning:

Jeg blir så fortvilet over enkelte mennesker. Jeg er så lei av å komme inn i fulle trikker, og at ingen tilbyr plassen sin til Felix (eller andre barn for den saks skyld). Alle burde jo vite og forstå at man gir plassen sin til barn, gravide og eldre uten å i det hele tatt tenke seg om. Til og med når Felix gråter og sier han vil sitte er det ingen som reagerer. De bare later som om de ikke hører han. Stakkars lille guttungen min må stå hele veien, ikke når han ordentlig opp til noe å holde seg i, og de som har kjørt trikk vet at det er er krever litt å holde balansen når den kjører. Og ikke minst når folk kommer inn med vogner, så gidder ikke folk flytte seg slik av man får plass til vognen! LATSKAP! Tenk at det går ann (og nå snakker jeg om de unge menneskene der ute). Det er en skam.


Selvfølgelig er det supergreie mennesker der ute også som ofrer plassen sin på et blunk, tilbyr seg til å hjelpe deg ut av trikken når du bærer tunge poser og et sovende barn, og hjelper deg med vognen uten av du må be om det. Men poenget mitt er at det er så altfor få som er slik. Jeg setter så utrolig stor pris på mennesker som er hjelpsomme. Det burde vært flere av dem...

- M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar